Немає відгуків, додати
Контакти
На сайті не діє Програма захисту покупця Prom.ua . Продавець не пройшов верифікацію. Будьте пильні, роблячи покупки. Рекомендуємо перевіряти інформацію та оплачувати товари після отримання.
A&Z Packaging
Наявність документів
Знак Наявність документів означає, що компанія завантажила свідоцтво про державну реєстрацію для підтвердження свого юридичного статусу компанії або фізичної особи-підприємця.
+380 показати номер
+380 показати номер
Зоряна Богданівна
УкраїнаЛьвівська областьЛьвів79031 м. Львів, вул. Стрийська,202
Мапа

Ера споживчого цинізму

Сьогоднішня стаття – це не поради , це не донесення надзвичайно цінної стратегії і навіть не спроба навчити продавати. Це роздуми на тему зміни людської психології у відношенні до самого себе, своїх потреб, цілей та способів їх досягнення, І як ці зміни позначається на їх купівельній спроможності і формують ринок товарів та послуг.
А почалося все зі звичайного робочого моменту – потрібно знайти ефективні шляхи просування своїх послуг на ринку. Я керівник і засновник достатньо молодого підприємства (якщо розглядати його під кутом зміни цільової аудиторії). Маючи досвід керівної роботи з 1997р, пройшовши шлях від торгівлі нашими товарами на польських базарах (так починали більшість з нас, народжених в СРСР і одного разу прокинувшись в новій, вільній і омріяній країні, але без жодного соціального захисту і перспектив роботи і, відповідно, без найменшої можливості заробляти кошти на державних підприємствах), до ідеї власного підприємства, створення сервісної компанії, торгівлі зі всіма можливими торговими мережами, створення сітки магазинів, виробництва упаковки (як підрозділу компанії), розвиток нових, не пов’язаних з основною діяльністю, напрямків та масою досвіду, накопленого за всі ці роки - я зрозуміла що не знаю на сьогоднішній день, нічого.
Компанія невелика і не має можливості вводити в штат власного маркетолога. Отож, всі пройдені до цього часу методи просування на ринок товарів, були мною підняті і проаналізовані. І чим більше я проводила цей аналіз, тим більше наростало розуміння повної безпорадності і відчаю – нічого з існуючих маркетингових програм та методів впливу на покупця не працює! Ні, певний ефект деякі з них, все таки дають, але затрати на їх проведення і отримана вигода – просто не порівняльні! І ці затрати просто не підйомні для малої компанії. Мене зацікавило – що змінилось в суспільстві і що змінилось на ринку товарів та послуг.
Я почала з аналізу товарних марок, асортименту та товарного запасу в торгових мережах. Так, я теж покупець, але просто купувати і проводити аналіз –це різні речі. Пройшовши найбільші торгові мережі (Метро, Ашан, Сільпо) я зауважила наскільки зменшився асортимент товару та присутність локальних торгових марок. Я вже не говорю про відсутність товарів (в деяких торгових мережах) середньої та вищої цінової полиці. Торгові мережі перші реагують на зміну поведінкових настроїв покупців і прогнозують їх купівельну спроможність. Вони ніколи не будуть продавати товар з низьким товарним обертом та малою маржою – місце на полиці в супермаркеті коштує дорого і повинно приносити прибуток, це не вітрина магазину. Так що ж змінилось?
2006-2008 роки, розквіт економіки. Полиці магазинів завалені товарами. Багато торгових марок, з’являються товари вищої цінової категорії. Нові бренди виходять на ринок і створюються локальні марки. Їм також є можливість зайти в такий омріяний торговий центр. Так, це не так легко і не так дешево, але МОЖЛИВІСТЬ Є! З іншої сторони, матеріальне благополучча людей також підіймається, вони можуть купити більше і дорожчі товари. А якщо є питання фінансування великої покупки (автомобіля, квартири…..) – то банки без проблем видають кредити. Така ситуація – це мрія маркетологів. Реклама товарів стає все більш агресивною, вона всюди – на біл бордах, в магазинах, на перехресті роздається промоутерами……. Нам всіма шляхами і способами стараються показати як привабливим є їхній товар. Влаштовуються безкоштовні дегустації, роздаються пробники продуктів, робиться все, щоб ти тільки спробував – і купив! Сотні дисконтних карт зі знижками, які мають сформувати лояльність покупця до певної марки або продукту. Ну просто рай для маркетологів – вони затребувані і всі їх дії попадають в ціль.
2008-2012 рік – світова криза. Кожен по різному її пережив – у когось були втрати, хтось пройшов її і не помітив, а хтось просто закрився. Це почало відчуватись і на кількості і на асортименті товарів. Їх стало менше.
2014-2016 роки – перший великий ріст цін по всіх групах товарів. У період до 2017року він склав близько 25%. Ціни піднімались а дохід населення падав. В цей період почала зароджуватись свідома економія. Економити почали всі – і небагаті і середній клас і навіть ті, у кого грошей було багато. Настав період невизначеності. Люди не знали на які заробітки вони можуть розраховувати у короткотерміновому періоді. З’являються статті у журналах та веб сайтах про те як можна економити і мінімізувати свої витрати і ефективно їх контролювати. Покупець почав моніторити та аналізувати ціни. Ідея контролювати свої витрати стає новою етикою покупця.
А продавці та виробники для того щоб підтримати продажі своїх товарів та замаскувати підвищення цін, вдаються до непомітних, на перший погляд, маніпуляцій. Змінюється кількість товару в упаковці.
Молока в літровій пляшці вже 900грм, а сметани 450грн, цурку, гречки та інших круп-800грм. Змінилась і якість продукту. Вона стає все гіршою за таку ж або вищу ціну. З’являються незрозумілі, до цього часу, продукти – молоковмістні сири, ковбаси з вмістом мяса……..
Звичайно, що в ситуації свідомої економії, таких речей покупці просто не могли не помітити. Наростало стійке враження обману покупця виробниками та продавцями. Покупці починають розуміти що їх обманюють і починають опиратись. Ви можете не ходити на вибори і не брати участі у добровільних заходах та маршах, але коли йде мова те про що вам просто немає що їсти, або ліки дуже дорогі і ви немає за що їх купити, або дедалі тяжче стає платити за комуналку, ви будете думати тільки про власну економічну безпеку.
Негативний досвід обману покупця переростає в еру споживчого цинізму. Це дуже сильний фактор для прийняття раціональних рішень. Він дозволяє покупцю побачити обман і не піддатися на нього.
Покупець змучився від реклами. А маркетологи, постійними акціями і розпродажами привчили покупця шукати «червоні» цінники в магазині. Тепер покупець терпеливо чекає на чергову акцію і тільки тоді купує. Інакше –ні. Ну для чого купувати сьогодні, якщо завтра буде дешевше? І, взагалі, мрія покупця – отримати щось безкоштовно. І не важливо що це – важливий сам факт безкоштовності.
Так що ж це таке – ера споживчого цинізму? Реклама, у всіх її проявах, надоїла. Люди не реагують на неї або активно пручаються. Вони змучені від агресивного маркетингу, розуміють коли їм хочуть щось нав’язати, тому стали більш вибагливі і частіше задумуються про необхідність купівлі тої чи іншої речі.
Тож пошуки шляхів ефективної реклами і донесення своїх послуг та можливостей до потенційної цільової аудиторії, для мене залишаються не вирішене. Зміни в поведінці покупців, у їх розчаруванні рекламою, ставленні під сумнів правдивості інформації в рекламі а , іноді, і відвертого анти споживання товарів що рекламуються, вимагає нового підходу у комунікації з потенційними покупцями. Але я їх, поки, не знайшла.
А ваші маркетингові акції успішні? Чи повертаються кошти, на них витрачені? Продажі ваших продуктів йдуть вверх? Проаналізуйте свою маркетингову діяльність і подивіться на неї з точки зору покупця. Що ви бачите?
Цей пост написаний під враженням прочитаного дослідження «Споживчий циізм. Від опору до анти споживання в розчарованому світі» (Філіпа Оду і Паулін Першеро з Університету Lille Nord de France, 2010 рік) та проведення глибинного аналізу продажів товарів за період 2006-2018 роки в компанії яку я очолюю.